Saturday, July 27, 2024

Kleine wereld

 Als de wekker om kwart voor 7 afloopt, we willen vandaag tijdens spring de stroom wel mee hebben over de Solent, is het al redelijk mistig buiten. De zon probeert de damp wel op te lossen. Water gekookt en broodje gegeten dan de mooring losgooien en gaan. De mist is wat dikker geworden, we zien echter wel genoeg om onderweg te gaan. De zee is redelijk vlak en op de motor kunnen we de visbolletjes goed zien. Dat is wel het grootste risico als je op de motor vaart.

De marifoon geeft aan dat ze nog steeds aan het zoeken zijn naar de vermiste duiker. Dat maakt het uitkijken naar visbolletjes wel wat luguber. Je hoopt niet iets anders te spotten. Of toch wel, wie weet of je dan nog op tijd bent... 
We houden een goed uitkijk beide. Vlak voor de ingang van de solent drijft nog een visser zonder AIS. Er is gelukkig genoeg zicht om hem op tijd op te merken. De stroom staat flink door en we spoelen dan ook met ruim 9 knopen door de Trap de Solent op. We schieten snel op zodat we besluiten om gewoon door te gaan naar Portsmouth, morgen staat er ook weer regen op de voorspelling dus tja wat doe je dan achter het anker.

Bij Cowes vinden we het dramatisch rustig ondanks dat vh weekend de Cowes week start. We zijn vorige jaren gewend dat het dan al krioelt met schepen die aan het trainen zijn ook met weinig wind. Als we de rivier naar  Portsmouth / Gosport opvaren zien we in de marina's wel een groot aantal wedstrijdschepen. We kiezen ervoor in de royal Clearance marina te gaan liggen. Dit is voor ons een nieuwe haven. In beide andere hebben we al eens gelegen. We krijgen een box op de eerste steiger. Zo hebben we uitzicht op de rivier, misschien iets meer deining maar wel wat te zien.



No comments:

Post a Comment

De statistieken van deze reis

* Route tegen de klok in gevaren * 1880 mijl gevaren * 404 Liter Diesel getankt * 2 nachtelijke overtochten: nederland--> Engeland en Wal...