Thursday, July 11, 2024

Fietsen over het Footpath

Na ontbijt en koffie langs de havenmeester. Daarna gaan we op zoek naar een zeilmaker om grotere leuvers te kopen. Ze zijn bij het klapperen gisteren weer uit de mast gekomen. De zeilmaker blijkt in de volgende haven in Neyland te zitten. We halen de fietsen tevoorschijn. John heeft een footpath en een route langs de weg gevonden. Dom dom, dat zouden we na zoveel vakanties in Engeland moeten weten, een footpath is geen cyclepath. Al snel moeten we flink klimmen en dalen zodat we inderdaad naast de fiets lopen. We zoeken een andere route maar die blijkt ook flink te klimmen met haarspeldbochten erin. De auto’s razen hier ook nog langs ons heen. De vraag is wat is gevaarlijker, zeilen op zee of fietsen in Engeland op de weg…. De omgeving is wel prachtig met af en toe een glimp over de rivier. 





Bij Neyland heb je uitzicht over een flinke brug, de Cleddau bridge. Ook de marina in Neyland is niet zo heel groot zien we. De motorbootjes hebben ze opgeslagen in een flinke stellage. 



Bij de zeilmaker kopen we grotere leuvers zoals eerder waren afgebroken. Helaas heeft hij niet de mastkar waar de pin uit was gekomen. John heeft deze gerepareerd maar de vraag is of de pin er niet weer uit kan komen. De zeilmaker heeft wel gereedschap om de buitenkant extra naar elkaar toe te drukken. Dat kan mogelijk net genoeg zijn. We houden de vingers crossed dat het tot in Nederland nu blijft zitten.

Terug fietsen we toch maar de route die langs de weg werd aangegeven. Deze blijkt een heel stuk veiliger met een fietspad naast de weg. Het laatste stukje gaat ook nog een door een soort stadsbos langs een water “Hubberston Pill”.



De leuvers en de mastkar zet John aan het zeil. Helaas, ja het begint weer te regenen. Jammer, de korte broek hadden we net aangetrokken na de barre fietstocht.

Als het weer even droog is lopen we nog even langs de andere 2 boten waarmee we vanuit Arklow zijn gevaren. We mogen een pilot lenen van “Bristol Channel”. Kunnen we ons iets meer inlezen wat de mogelijkheden zijn voor komende week.

No comments:

Post a Comment

De statistieken van deze reis

* Route tegen de klok in gevaren * 1880 mijl gevaren * 404 Liter Diesel getankt * 2 nachtelijke overtochten: nederland--> Engeland en Wal...