Wednesday, May 8, 2024

Nieuw seizoen is begonnen

Afgelopen winter is er flink geklust op de kant. John heeft een boegschroef ingebouwd wat een flinke klus was die ook nog weersafhankelijk uitgevoerd moest worden. Op de werf werd alles gevolgd omdat het best bijzonder is dat dit zelf gedaan wordt. Ook best wel een spannende klus. Er moest een flink gat gezaagd worden onder de waterlijn en deze moet dan ook weer goed waterdicht afgewerkt worden. Een klus waar John de elastisiteit van zijn lichaam flink moest uitdagen. 



Daarnaast nog een aantal kleine klussen zoals een mangat in de dieseltank, een niveau meter in de dagtank om issues rondom de hoeveelheid diesel voorradig te beperken. Speling op de schroef verholpen. Anttifouling smeren en de romp poetsen etc.

Rond de Pasen ging de boot te water en met spanning geoefend met de boegschroef. Alles is waterdicht en de boegschroef doet het goed. 

De boot zover klaar gemaakt om hem naar de liplaats te varen. April is nog een koude en natte maand met af en toe flink wat wind. Heel veel is er dus nog niet gezeild.

We hebben ons plan gemaakt om rondje Engeland te gaan zeilen. Dit hebben we al eens gedaan in 2015 waar we met veel plezier op terug kijken. Op veel plaatsen zijn we maar kort geweest en hebben ook nog heel veel plaatsen overgeslagen die we graag nog willen bezoeken.

Voor vertrek alle benodigdheden aan boord en uiteraard voldoende proviand ( en zeker de pindakaas mag niet ontbreken) voor de eerste week.

Via dit blog gaan we proberen om er weer een leuk reisverslag van te maken zodat onze volgers mee kunnen genieten van ons nieuwe avontuur.




1 comment:

De statistieken van deze reis

* Route tegen de klok in gevaren * 1880 mijl gevaren * 404 Liter Diesel getankt * 2 nachtelijke overtochten: nederland--> Engeland en Wal...