Tuesday, May 21, 2024

Klussen in Whitby

 

Na een goede nachtrust gaan we eerst eens lekker douchen en op zoek naar de chandlery voor wat onderdelen. Deze blijkt aan het eind v/d parkeerplaats te zitten dus mooi makkelijk. Helaas zijn de filters en motorslang niet op voorraad maar ons wordt toegezegd dat deze de volgende dag in middag er zullen zijn. John gaat eerst maar eens kijken hoe en wat het zit met de slangen en waarom de motor geen diesel uit de dagtank krijgt. De achterkajuit wordt leeggehaald. Planken waaronder de slangen doorlopen eruit. Als snel bedenkt John zich en gaat de leidingen zo omleggen dat de diesel uit de hoofdtank rechtstreeks in de motor komt. De dagtank wordt leeggepompt in de jerrycans die we bij ons hebben. De slangen afgedicht en een stuk slang gebruikt om de diesel om te leggen. Als alles goed dicht zit wordt de motor gestart en deze loopt goed en ook de diesel gaat de juiste weg op. Geen lekkages. De diesel wordt in de hoofdtank vanuit de jerrycans gebracht. Fingers crossed dat dit ons probleem voor dit seizoen opgelost heeft. De achterkajuit van alle dieselsporen ontdaan dan kan de boel er weer in terug. S’ avonds trakteren we ons zelf op een etentje met een Engels toetje. We wandelen nog over de pier waar we naar binnen zijn gesleept. Na een mistige dag is de zon er toch nog bij gekomen.

 


De spullen zijn binnengekomen bij de Chandler zodat we iig reserveonderdelen hebben. We blijven nog een dagje in Whitby om eens rond te kijken en even langs de RNLI te lopen. We doen een donatie voor de hulp die we hebben gekregen en gaan dan de 190 traptreden op naar de Abbey. Er is nog flink wat mist dus heel veel uitzicht hebben we niet. Alles doet wel heel mystiek aan. Er loopt ook nog een Dracula rond die de scene compleet maakt. Bij de Brouwerij komen we de bemanning van de Dutch Rose tegen. Zij hebben ons binnengebracht zien worden. We drinken samen een biertje. S’avonds lopen we nog een stukje langs de rivier de Esk. Het is laagwater en dan staat er op dit stuk niet veel water meer voorbij de marina.

 

No comments:

Post a Comment

De statistieken van deze reis

* Route tegen de klok in gevaren * 1880 mijl gevaren * 404 Liter Diesel getankt * 2 nachtelijke overtochten: nederland--> Engeland en Wal...